søndag den 15. marts 2020

Planer er til for at blive ændret...

Egentlig skulle vi have været på vores tomåneders forårstur til England med campingvognen om halvanden uge, men det skal vi så ikke alligevel. Heldigvis kunne vi aflyse vores bestillinger og have de betalte ophold til gode til en senere lejlighed, og den vil jeg så glæde mig til.

I stedet er jeg gået i gang med at lægge planer for alt det, jeg kan foretage mig herhjemme, indtil det bliver muligt for at tage turen Danmark rundt i stedet for:

1. Læse nogle af de bøger, jeg forkøbte mig på på sidste tur. (Man må godt hamstre bøger!)

2. Kaste mig over det flotte malersæt, jeg fik af John i julegave. (Elsker at male!)

3. Spille spil af forskellig slags. (Elsker at "banke" John).

4. Skrive min næste bog færdig (har lige færdiggjort én og er i fuld gang med nummer to).

5. Øve mig på at fremstille de små videofilm, som jeg ville have lavet på turen. (Sjovt!!)

6. Prøve flere af de gode brødopskrifter, jeg i årevis har samlet sammen. (I dag: valnøddebrød)

7. Gå lange ture (til glæde for Gussi og vægten)

8. Eksperimentere med flere sunde retter. (I går: Stegt selleri, og det smagte bare så godt!)

Jeg kan uden det mindste besvær forlænge listen, men jeg ved, at jeg har rigeligt med punkter allerede....

4 kommentarer:

Ellen sagde ...

Ja, man må tænke alternativt i disse tider ... det er dog trods alt bedre, at man ikke kommer afsted, fremfor at blive kaldt hjem i utide. Synes jeg - men det ser man nok ikke nødvendigvis ens på.
Vi har planlagt biltur til UK via Belgien 2. maj. Det bliver lidt spændende, om vi kan (må ...) tage afsted.
God fornøjelse med alle dine sysler :-)

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Perfekt! Der er ingen grund til at kede sig hjemme og vi skal have det bedste ud af situationen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, jeg er helt enig; trods alt bedre at blive hjemme så. Jeg har længe haft nogle ideer til projekter, der kræver rundrejse i Danmark til en forandring, så måske er det netop det, jeg skal i år. Vi får se. I hvert fald håber jeg på at komme til Skotland til efteråret.

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Det er nemlig det, vi skal :-)