tirsdag den 17. marts 2020

Livet er som det plejer... næsten...

Hos os er der ikke meget, der har forandret sig - og dog...

Vi har jo arbejdet hjemmefra i årevis, så ingen ændringer dér. Vi har lige så travlt, som vi hele tiden har haft - jeg sender dog nok lidt flere pakker end normalt lige nu...

Forandringerne ligger mere i de små ting. Når jeg afleverer pakker, kører jeg ikke længere ind til byen, men vælger at sende fra pakkeboksen, hvor jeg kan stå - med handsker på - og sende afsted i fred og fri luft. Eller jeg vælger den lille lokale Dagli'Brugs, når jeg ved, at der er mere eller mindre tomt.

Det samme er tilfældet, når jeg køber ind. I forvejen får vi det meste leveret - det gør vi altid, fordi vi har travle arbejdsdage. Men de få ting, der mangler, bliver købt i selvsamme Dagli'Brugs, når jeg alligevel afleverer pakkerne. Så lurer jeg ud af øjenkrogen, om der er kø ved kassen - og venter lidt, hvis der er.

I går gik jeg en lang tur med hunden langs havet, og vi mødte kun ganske få. En familie fandt sten i vandkanten og vinkede, da jeg gik forbi. En pige gik oppe på stien, da jeg selv stod nede ved vandet, og vi smilede til hinanden på afstand.

Så her er det indtil videre kun de små ting, der har forandret sig... og måske er det netop de små ting, der kan gøre forskellen. Små ting som at passe på hinanden og tage hensyn ved at holde afstand.

4 kommentarer:

Ellen sagde ...

Sådan er det nok med livet i det, som mange kalder Udkantsdanmark, og som jeg er meget glad for at befinde mig i.
Du beskriver livet, som det også opfattes og leves her på matriklen, selv om verden er vendt på hovedet. Eller gået i stå ...

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, det er virkelig livet i "Udkantsdanmark" - og jeg er utroligt taknemmelig for at være lige netop her lige nu. :-)

Madame sagde ...

Det er nye tider, og vi skal alle passe meget på og undgå smitte. Her køber vi ind så tidligt på dagen, at der stort set ingen er i Kvickly. Jeg glæder mig til, at alt bliver normalt igen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det er en god idé at købe tidligt ind; der er heldigvis altid tidspunkter, hvor der ikke er mange i butikkerne. Ja, jeg glæder mig også - vores lille campingvogn står næsten og sparker i boksen for at komme ud og trille lidt rundt i Danmark. Men vi må vente pænt... ;-)