lørdag den 7. november 2020

Bogfestival - mine egne bøger: Floder, får og gyldne huse


I denne uge afholdes Bogfestival i stedet for Bogforum, som jeg ellers med stor fornøjelse har besøgt og/eller deltaget i adskillige gange. Men i år var det som bekendt ikke en mulighed...

Og derfor vil jeg - i al beskedenhed - sætte fokus på mine egne bøger. I dag omtaler jeg min seneste bog - paperbackbogen "Floder, får og gyldne huse".

Englænderne kalder det ”armchair travelling” – altså rejser fra lænestolen – og jeg kalder det ”Rejs med Mia”. Det er lidt det samme og betyder i virkeligheden bare, at man kan sidde hjemme i sin lune stue, mens man tager med på tur. 

Denne gang har vi taget turen i autocamper og kører fra Kent i det sydøstlige hjørne af England til Cotswolds-området – det er dér, de har de gyldne huse – og videre til Wales. På vejen retur kommer vi blandt andet til Worcester og Warwick, før vi slutter af med at besøge ”Barnaby-land” og nogle af Englands mest spændende historiske huse.

Undervejs fortæller jeg om stederne, naturen, haverne og byerne – iblandet lidt småsnak med folk, vi møder undervejs.

Fra bibliotekets lektørudtalelse:

En rejsebog, der oser af en god lænestol, tæppe, te og hygge! Forfatteren skriver varmt og indlevende og giver læseren følelsen af at være med på turen, der foregår i et dejligt afslappet tempo.



Alle mine bøger kan ses på forlagets side: www.prunella.dk

Ingen kommentarer: