torsdag den 4. februar 2021

Der kom en bog med posten...


Forleden kom der en pakke til mig, og da jeg åbnede den, indeholdt den bogen her. Jeg aner ikke, hvem der er den glade giver - men hvem det end er, så siger jeg tusind, tusind tak. Det var da en utrolig sød gestus :-)

I juleferien fortalte jeg om det puslespil, som jeg fik af min rare mand i julegave. Motivet var fra det franske slot i serien "Han, hun og drømmeslottet" på TV2 play, som jeg har fulgt med stor fornøjelse.

Og bogen her handler netop om det par, der ejer slottet. De fortæller - kan jeg læse bag på bogen - om deres søgen efter det sted, der skulle være deres og om deres første år som slotsejere. 

Jeg glæder mig virkelig meget til at læse den, og når vi kommer frem til marts, og den store flytteproces er overstået, kan jeg igen slappe af og nyde det.

Jeg kan tydeligt forestille mig nogle dage i min hyggelige stue med ild i pejsen, te i koppen og så denne bog i hænderne. Åh, det bliver bare så godt!

7 kommentarer:

Marianne sagde ...

Kære Mia,
Hvor er jeg glad for at du har modtaget den! Og ja, den er fra mig :)
Jeg ville bare glæde dig, her i denne mærkelige Corona-tid og så siger vi også bare, at det er en slags fødselsdagsgave- og flytte-gave, på én gang - tihi :D
Og så synes jeg, at du giver så meget til alle os andre altid, også med din Engelske julekalender hvert år, så nu var det din tur til at få en gave.
Jeg er fortsat i gang med mit eksemplar af bogen og der er bare så meget godt, interessant og opløftende i den.
Jeg troede faktisk, at mit navn og adresse ville stå på pakken/i pakken, da du modtog den, men det er helt fint; nu ved du det, i hvert fald.
Kærligst,
Marianne (Hjertholm - Brønshøj)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Åh, er det dig! Hvor ER du sød og betænksom, kære Marianne. Tusind tak for bogen - det bliver den første bog, jeg læser det nye sted, og så vil jeg sidde og tænke på dig, mens jeg læser. Ih, det vil jeg glæde mig til. Knus

Marianne sagde ...

:D Velbekomme!
Det er jeg meget glad for at høre, søde Mia - og ja, det er godt at have noget at se frem til; som en god bog :)

Madame sagde ...

Hvor var det sødt gjort af Marianne - jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om bogen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det var det bestemt! Jeg skal nok fortælle om bogen, når jeg har læst den :-)

Ellen sagde ...

Sikke en sød gestus fra Mariannes side - det er den slags, der virkelig varmer i en kold tid :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, du har ret; den slags varmer i en kold tid :-)