tirsdag den 29. december 2020

Et kendt puslespil


Hvert år kaster jeg mig over mindst ét puslespil i juleferien, og i år fik jeg ét i julegave, som jeg kendte. Lyder det mærkeligt?

I flere år har jeg på TV2 play fulgt med i en serie om et engelsk par, der køber et slot i Frankrig. På dansk hedder serien "Han, hun og drømmeslottet", og der er en velsignelse af afsnit. Jeg har set dem alle! 

Ikke fordi jeg drømmer om sådan et slot-projekt - jeg har selv haft projekt "mit engelske hus", og det var nok til mig - men fordi det er så underholdende. Og også meget positivt, når man ser, hvor meget de har fået ud af den smukke, men forfaldne ejendom og alle tilbygningerne. 


Kvinden i serien, Angel, er en kreativ dame, der startede en vintage tesalon i London og nu arrangerer bryllupper på slottet. Hendes mand, Dick Strawbridge, har med en baggrund som ingeniør stået for slotsrenoveringens mere praktiske sider - og madlavningen!

Hvad har det med puslespil at gøre? 

Jo, jeg opdagede på et tidspunkt, at de to opfindsomme sjæle også har en lille onlinebutik med egne ting - blandt andet et puslespil i to versioner, nemlig indefra og udefra. En spøjs og meget detaljeret udgave af det slot, som jeg efterhånden føler, jeg kender så godt.

Det var det puslespil - i den indvendige version - jeg fik i julegave af min rare mand, og som jeg nu er ved at være færdig med. 

Som altid bliver julens puslespil sat til salg i min butik til nedsat pris - det gælder også dette...

UPDATE: ER SOLGT

6 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er det fineste puslespil, Mia :-) Hvor ville jeg ønske, jeg havde set serien "Han, hun og drømmeslottet". Alle disse grå regnvejrsdage giver lyst til at lægge puslespil og se gode serier.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg tror, at du vil synes om den serie (den er der endnu!).

Der er i det hele taget en hel del sjove og hyggelige serier (sommer med Ernst, f.eks.) på TV2 play, og jeg tror, at jeg giver 79 kr. pr. måned (uden reklamer - det er vist kun 49 kr. MED reklamer).

Man kunne jo melde sig til her i de triste vintermåneder... der er ingen binding. :-)

Ellen sagde ...

Nårh, så det var dit specielle puslespil - det kan jeg godt forstå, du synes er noget særligt, hvis du har set hele den mammutserie!
Vi har også Tv2 Play - i begyndelsen fordi vi ikke havde fået set Badehotellet fra begyndelsen, men fandt så ud af, at der jo er en velsignelse af serier af alskens art at tage fat på - herunder også den, du omtaler her. Vi har dog ikke set dem alle :-)
Vi valgte reklameudgaven, fordi så kan vi lige nå at lave en kopkaf, inden vi går i gang med 'seningen' - eller mellem to afsnit ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Det passer mig så fint med TV2play, for vi ser aldrig udsendelserne "live" alligevel, men tager det, når det passer ind.

Ja, jeg har ikke bare set mammutserien, men også den, hvor de besøger andre englændere med slotte, der skal renoveres. Den serie er mindst lige så lang, og jeg tager hatten af for de modige sjæle, der kaster sig ud i mere eller mindre uoverskuelige projekter. (Den hedder Han, hun og drømmeslottet på tur").

Marianne sagde ...

Det kan jeg godt forstå, Mia, for jeg er også helt vild med den serie!
Jeg har også fulgt med fra starten - og har også fulgt serien med de andre britiske slotsejere i Frankrig, som du nævner :)
Jeg har købt deres bog "A year at the chateau" for noget tid siden, hvor Dick and Angel Strawbridge fortæller om hele processen - og starten af deres søgen efter det rigtige chateau i Frankrig - en rigtig god og inspirerende bog!
Puslespillet ser skønt ud - og ja, de har mange herlige ting i deres web-shop.
Rigtigt Godt Nytår til dig og John og Gussi :)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Hvor er det sjovt, at du også har fulgt med i de serier. Jeg tror, at jeg må ønske mig den bog, du nævner - det må blive til næste jul ;-)

Rigtig godt nytår til dig også. KH