søndag den 27. december 2020

En tung ugle


Selv en juleaften i toenhalvsomhed kan afstedkomme en god gavehøst... jeg blev i hvert fald rigeligt begavet...

Et par gode bøger, smarte øko t-shirts, et meget specielt puslespil, som jeg skal fortælle om senere, og røde sandaler, som jeg selv fandt i Kerteminde i foråret (og lykkeligt havde glemt alt om).

Desuden en meget avanceret fuglefoderstation, der nærmest svarer til et fuglenes Hilton - med bar og det hele. Det skal stå foran mit kommende stuevindue, for jeg elsker at sidde og kigge ud på de små kræ.

Og endelig et helt andet kræ... nemlig en meget tung ugle. Den er fremstillet af jern og sten, og jeg ved, hvor den kommer fra. 

Hver gang jeg går tur i skoven, kommer jeg forbi et lille skovhus, og her bor en kunstner, der skaber de mest fantastiske ting i metal. Oftest dyr af forskellig slags, og jeg beundrer dem hver gang.

Nu har jeg så fået min egen ugle, der skal have plads i et træ ved mit nye hus. Her kan den sidde og holde øje med folk, der kommer og går... sådan som ugler nu gør.

4 kommentarer:

Ellen sagde ...

Det er en flot ugle, som jeg godt kan forstå du blev glad for - og jeg glæder mig til at læse om det specielle puslespil :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, den er så fin, og jeg har kigget langt efter dens familie i træet ved skovhuset gennem længere tid... :-)

Madame sagde ...

Så dejlige gaver - det er da den skønneste uge, du har fået. Det lyder spændende også med din nye fuglefoderstation.

Mia Folkmann sagde ...

Madame : ja den er dejlig, den lille ugle. Fuglefoderstationen glæder jeg mig til at få i brug, men jeg må vente lidt endnu. Vi får først huset til februar... :-)