søndag den 26. februar 2012

Dejlig tur i Værløse


Det lykkedes os at trave små 10 kilometer i går. Ruten gik ind gennem skov og rundt om marker, og cirka halvvejs satte vi os på en bænk på det medbragte picnictæppe for at spise lækre klap-sammen-madder og drikke te. Den slags smager ekstra godt i det fri, og mens vi sad og snakkede, kom to rådyr løbende forbi.

Bagefter fortsatte vi rundt om golfbanen, og her blæste det så meget, at vi var lige ved at gå baglæns. Vi var godt forblæste og rimeligt trætte, da vi nåede tilbage til udgangspunktet.

Men det var en god tur og en god begyndelse for mig, der gerne vil i vandreturs-træning. Sådan på det lidt afslappede niveau altså...

12 kommentarer:

Loppe sagde ...

God søndag Mia!

Lyder som en frisk og hyggelig tur..

Sidste år skiftede mit job karakter, og jeg har skiftet en fast 'pind' ud med forskellige arbejdssteder, af og til op til 5-steder om dagen... ( I love it !)
Da det for langt det meste er i Københavnsområdet, foregår transporten fortrinsvis på "apostelenes heste" ...

Jeg har vænnet mig til at have pc og papirer i rygsækken og så afsted til fods...

Foreløbig har det "kostet" mig 2 tøjstørrelser ned...

Fantastic feeling *SMIL*

Så på med skoene... Let´s walk !!

Skøn søndag fra Loppe
*Klem*

Ellen sagde ...

Det var faktisk meget godt gået ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Loppe: Det lyder da perfekt, Loppe. Jeg vil glæde mig til at gå 2 tøjstørrelser ned - så kan jeg passe alt det smarte tøj, der hænger i skabet... ;-) ti hi

Jeg er med på den med "Lets Walk" :-)

Ellen: Jeg vil ikke sige noget om, hvor død jeg var, da jeg kom hjem - men det var dejligt alligevel... :-)

Heart Design sagde ...

Det lyder som en skøn tur i går - der måske havde været endnu bedre i dag, hvor det er relativt vindstille og ganske lunt hvor der er lidt læ ;-)
Gå-ture er nu skønne uanset vejr og vind :)

Mia Folkmann sagde ...

Heart Design: Jeg tror også, at det havde været bedre i dag rent vejrmæssigt - men så må jeg jo hellere se at komme ud på en lille gåtur. Sådan nogle holder jeg meget af... ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Lyder som en dejlig tur. Ikke mindst, at I blev 'underholdt' af rådyr til jeres picnic. Det var da ekstra heldigt :-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Åh ja, de var så smukke, men de blev vist lidt forskrækkede over at se os dér. Jeg lagde et æble, som de forhåbentlig finder senere... ;-)

Rejen sagde ...

det er skønt med gåture og madpakker til at nyde i det fri, de smager nu ekstra godt...;-D

Sussi / Sussinghurst sagde ...

sikke en god ide med vandreturstræning - nu også et smukt sted at træne :-)

Marianne sagde ...

Herligt med sådan en lang og god vandretur :)

Madame sagde ...

Det lyder som en skøn tur, Mia, selv om det blæste lidt rigeligt! Nu kommer den tid, hvor man kan tage på picnic - jeg holder meget af at spise i det fri!

Mia Folkmann sagde ...

Rejen: Min far tog mig altid med i skoven, og en tur uden madpakke var ikke nogen ordentlig tur... :-)

Sussi: Det er nemlig en rigtig god idé, og jeg glæder mig, til jeg kommer i form... ;-)

Marianne: Det holder jeg meget af... :-)

Madame: Ja, det blæste lidt rigeligt. Men det var dejligt at sidde på en bænk inde i skoven, hvor der var læ... :-)