lørdag den 22. juni 2019

Hjemme igen

Vores forårstur i Trille Campingvogn kom til at vare næsten tre måneder - og vi var vidt omkring. Hele vejen gennem Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig via tunnelen til England, og hele vejen op gennem Cambridgeshire, Derbyshire, Lancashire til Lake District, Hadrians Wall og Yorkshire. Derefter hele vejen ned gennem Shropshire, Herefordshire og Worcestershire og retur gennem Warwickshire.

Vi besøgte et par af vores yndlingsbyer undervejs; blandt andet Oisterwijk i Holland, hvor vi var i nogle dage. Vi lærte den at kende på udvejen, og blev lidt længere på hjemvejen, lige som vi blev i Brugge i Belgien i næsten et par uger sammenlagt.

Jeg har skrevet en bog om vores tur rundt i England, og den skal jeg lægge sidste hånd på nu, så den kan blive udgivet inden så længe. Og nu skal jeg vænne mig til at være "stationær" igen - det er noget af en omvæltning efter så lang tid på 10 kvadratmeter; alting er pludselig meget langt væk, når man skal bruge det :-)


6 kommentarer:

Nana sagde ...

Velkommen hjem! Jeg er ret fascineret af jeres livsform. Selv er jeg meget stationær og har det bedst hjemme, men ... ja, jeg er fascineret at det mobile liv :-)
Kh Nana

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Tusind tak! Jeg bliver nok også mere stationær på et tidspunkt, men der er lidt nomade i mig, tror jeg - jeg elsker at være på farten. Vi tager afsted igen til september, men jeg ved ikke hvorhen; det bliver først besluttet i sidste øjeblik... :-)

Ellen sagde ...

Det blev sandelig også til lang tid, men hvis der skulle samles materiale til en hel bog, så dur det jo heller ikke med bare et par uger :-)
Velkommen hjem igen!

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Tusind tak; nej du har ret, der skal mere til end et par uger. Jeg samler ind til flere bøger på én gang, så vi udnytter tiden bedst muligt :-)

Anonym sagde ...

Jeg glæder mig meget , til nogle nye underholdende bøger fra din hånd�� Jeg har selv indstillet rejserierne, idet jeg har haft entrist oplevelse i på en rejse i Tyskland, idet jeg er faldet og har brækket lårbensknoglen, og har været indlagt i Tyskland i 8 dage , Herlev i 4 dage, og er nu endt på aflastning på plejehjem. Så jeg tror nok, at det er slut med noget af det sjove for mit vedkommende. Men nu er jeg dog så langt, at jeg kigger lidt på I Paden igen. Knus Marianne

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Åh nej, din stakkel, det var da uheldigt. Ja, du trænger så sandelig til noget underholdende - jeg håber, at jeg kan bidrage lidt i den retning. Jeg ønsker dig al det bedste og rigtig god bedring... Knus