onsdag den 6. januar 2021

Vi smøger ærmerne op


Selv om vi har mest lyst til at fortsætte decembers vinterferie og bare kalde det "januarferie" - så er der ingen kære mor. Vi skal jo i gang, og derfor er vi så småt begyndt det tilsyneladende endeløse arbejde med at sortere, kassere og pakke ned. 

Den eneste fordel ved at flytte er, at man får ryddet ud og ryddet op. Man starter på en frisk på en måde - for de ting, der kommer med denne gang, er de ting, som har betydning. Det er så lidt skræmmende, at så mange ting har betydning... for mig i hvert fald.

Én af de ting, jeg har lidt svært ved at skille mig af med, er min mors samling af "Lilliput Lane" huse. Vi gav hende på et tidspunkt ét, fordi vi syntes, at de var så søde - og hun blev så begejstret for dem, at hun selv købte et eller to, hver gang hun var med os på rejse til England.

Det blev til en del, og det er jo så en bekræftelse på, at vi havde rigtig mange skønne og dejlige rejser sammen. Og jeg har besluttet mig for at sælge de fleste huse, men dog beholde nogle af de allersødeste, der kan stå på en hylde og minde mig om dem...

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det fint, din mors lille hus på billedet! Jeg kan bestemt godt forstå, du gerne vil beholde nogle af dem.
Ja, at flytte giver virkelig en mulighed for at gennemgå alt og bestemme, hvad man gerne vil beholde :-)
Da vi flyttede hertil, var det fra 125 m2 til 38 m2, inden vi byggede til :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Åh, ja så kender du til det... vi skal dog ikke helt så langt ned. Men det nye hus er dog kun 150 m2 i to længer, og den ene længe bliver til erhverv. Så i realiteten er vores private del nærmest en 2-værelses (og det passer os fint!) :-)

Ellen sagde ...

Jeg er vild med de skønne små huse, men har bevidst valgt ikke at begynde at købe dem, for så ved jeg nemlig godt, hvad det ender med ... men jeg forstår til fulde, at din mor skulle have et eller to med hjem fra hver englandstur :-)
Held og lykke med flytningen! Det er et kæmpearbejde, og det er hver gang større end man husker. Måske er det meget godt, at man glemmer det lidt fra gang til gang ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Tak! Det er hæsligt, synes jeg. Men jeg bilder mig ind, at det bliver lidt mindre hæsligt end sidste gang, hvor jeg skulle flytte fra 4 steder på én gang... (opbevaring, min mors lejlighed, England og mit showroom i Nordsjælland). ;-)