mandag den 17. maj 2010

De vilde kaniner



Her til morgen fik jeg besøg af en stor kanin. I går fandt jeg dens kaninhul, der i år er anlagt helt ude i det fjerneste hjørne af haven. Meget praktisk, for så snubler man da ikke over det hul!

Ikke at jeg er utaknemmelig, men jeg vil altså gerne se nogle små kaniner. Som i små pudderkvastebag’ede kaninbabyer. Når jeg nu for en gangs skyld har zoom på mit kamera, så jeg kan tage billeder.

I dag skal jeg være flittig og arbejdsom. Men jeg holder øje imens...

10 kommentarer:

Annette sagde ...

Jeg forstår bedre og bedre at du/I håber på, at kunne tilbringe mere tid i de engelske.
I mit sidste job var der et stort grønt område omkring bygningen, hver forår og sommer kunne vi fra vinduerne se pudderkvastene lege på plænen, de er totalt uimodståelige.
God arbejdslyst.

Mia Folkmann sagde ...

Annette: Jeg kan lige love dig, at det er det, vi pønser på... Så må vi til den tid se, om vi fortsætter med at leje huset ud (og tager ud med autocamper, når det bliver det) eller om vi har bed and breakfast her. Begge dele er tillokkende, og begge dele kan lade sig gøre. Nu får vi se... ;-)

Ellen sagde ...

"Vi' de vilde kaniner med meget lange ører..."(Gnags) :-)

De er meget søde, og selvfølgelig især ungerne, og når I åbenbart ikke har så mange, at det er blevet en plage, er det stadig hyggeligt. Jeg tror dog, at der er rigtig mange i England, der ønsker deres mange kaniner hen, hvor peberet gror...

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Det ved jeg. Men de må godt være her... :-)

Havehyrden sagde ...

Jeg tænker at dit job næste må være et drømmejob. Ja også for andre end dig selv. Tænk at sidde i et engelsk hus med super udsigt og arbejde med alt engelsk. Jeg kan ikke lige finde på noget der lyder meget bedre.
Dejlige artikler i Anglofilia, især den om Wales. Lige en opdatering mht vejret, så skinner solen faktisk her på Vestegnen og der er lovet op til 20 grader i weekenden. Herligt!!
Fortsat god dag :-)

Mia Folkmann sagde ...

Havehyrde: Jeg vidste ikke, at du kendte mit blad... Men det er jeg da glad for, at du gør. Og at du kan lide artiklerne... :-)

Ja, det er nærmest et drømmejob, og jeg nyder det også, kan du tro. Det lyder dejligt med 20 grader i weekenden - det snakker de også om herovre, så det er rigtigt havevejr.

God dag til dig også... :-)

Jens sagde ...

Du er drønhamrende heldig! Tænk at du har både egern og kaniner i haven. Wow!!! Jeg håber at der kommer en masse små kaninkillinger i haven - jeg kan slet ikke vente med at se billederne!!!

Mia Folkmann sagde ...

Jens: Jeg føler mig også heldig... :-) Især altså hvis de små killinger dukker op. Jeg skal nok prøve at tage nogle gode fotos, hvis de gør...

Madame sagde ...

Vi har også nydt dit nye blad, Mia - og nu sidder jeg bare og håber på at du får nogle små søde kaninunger i søgeren :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det er jeg glad for at høre. Jeg holder skarpt øje... :-)