søndag den 11. november 2018

Hvem bestemmer lige her...?

Selv om Gussi ligner uskyldigheden selv, så er han en lille beregnende sag.

Der er ingen tvivl om, hvem der bestemmer de daglige gåtures rute - og det er sjældent mig! Gussi har en fantastisk evne til blid manipulation - ikke noget med at trække afsted; han bruger list i stedet for.

Hvis han vil over vejen, stopper han op og stirrer intenst på den anden side. Han ved godt, at han ikke bare må gå over, men man forstår vel hentydningen?!

Hvis han vil i en anden retning end jeg, går han ind foran mig og stopper op - og når nu vi ER stoppet, så kan vi jo lige så godt dreje af, ikke sandt?!

Men selv om nogle hundeejere sikkert vil vånde sig, fordi jeg lader hunden bestemme, så gør jeg det, fordi det morer mig. Jeg beundrer hans opfindsomhed og snedighed, når der er noget, han vil - og jeg ved også godt, at han lystrer, hvis jeg virkelig får den "strenge" stemme på. 

Så han får lov... også fordi han er så god til at finde på nye ruter, vi ikke har prøvet før.

10 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder helt perfekt i mine ører - og hvor er han lækker :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Du vil synes om ham. Ja, han ER virkelig lækker - utroligt at han blev overset i 4 år på internatet...

Fruen i Midten sagde ...

Hæ hæ, hvis I hygger jer på jeres måde, hvorfor så ha’ ondt af det? Og nye ruter er da altid godt :-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Nej, nemlig. Han får mig til at le, når han kommer med sine påfund. Nogle af dem er ganske udspekulerede... ;-)

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Han er sød så lad dog hunden :-) Sådan skal det være, især hvis man har tiden til det, haha.

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Ja, lad dog hunden - det siger jeg også. Han styrer på den kæreste måde... ;-)

A + K = ♥ sagde ...

Jeg elsker at gå ture nye steder eller af nye veje, særligt i skovområder eller i byer jeg besøger :D

- A

Mia Folkmann sagde ...

A + K = ♥: Det gør jeg også. Og Gussi er så god til at finde hemmelige gange og stræder... ;-)

Marianne sagde ...

Det er da skønt med sådan en tur-opfinder-hund!
Jeg ville også bare lade ham lede mig - han er da en 'hund' for at finde nye eventyr til jer - :D
Ja, og så ser han bare virkelig kær ud :)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Ti hi, ja det er han altså. Og han ER virkelig kær :-)