onsdag den 4. januar 2017

Turen går til London

Hvis du hører blandt dem, der skal en tur til London i år - så kan du finde inspiration og information i min seneste bog. Londonbogen er blevet rost og anbefalet af mange efterhånden, og jeg er superglad for, at den er blevet så fint modtaget. :-)

Da jeg skrev på bogen sidste år, var vi i London flere gange i lange perioder - sammenlagt blev det til et par måneder - og vi boede på en campingplads i byens sydlige ende. Herfra kunne vi let tage bus eller tog ind til centrum, for selv om vi HAR prøvet at køre igennem London i en syv meter lang autocamper... så er det ikke noget, vi specielt holder af...

Nogle dage to vi alle tre afsted (hunden, den rare mand og undertegnede), mens jeg andre dage gik alene. Det var især de dage, hvor jeg skulle besøge museer eller historiske huse, hvor hunde ikke var velkomne.

Jeg nød i den grad at gense den storby, som jeg som ung lærte at kende så godt - og som egentlig var årsagen til, at kærligheden til England i den grad blev antændt.

Kærligheden holder endnu - og 2017 byder selvfølgelig på nye ture i det engelske. Jeg kan dårligt vente... :-)

17 kommentarer:

Pia Trans sagde ...

En tur til London kunne være skønt - det er efterhånden alt for lang tid siden jeg har været derovre. Tror dog jeg venter til det er bare lidt mere lunt; husker alt for godt en gysende kold vintertur for nogle år siden...

Mia Folkmann sagde ...

Pia Trans: London er ofte ganske mild om vinteren; jeg har set forårsklædte piger med bare ben i januar (ikke mig dog) ;-) Da vi var der sidste år i vintermånederne havde vi stjerneklare iskolde aftener og smukke solskinsdage, hvor man kunne sidde udenfor med kaffen.

Ellen sagde ...

Tillykke med den nye bog!
Hvis du sender mig bogen og nogle bankoplysninger, samt hvor mange penge jeg skal sende, så sender jeg dem fluks til dig :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Bogen koster 185 kr. og porto 50 kr. Så hvis du overfører 235 kr. til reg.nr. 5042 - konto 5122251, så sender jeg bogen til dig i morgen :-) TAK, søde Ellen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Tusind tak, Hanne. Ja, det tager godt nok en rum tid at producere sådan en bog, men jeg elsker det :-)

Fruen i Midten sagde ...

Både Donnaen og jeg vil frygtelig gerne til London. Donnaen mener faktisk, at det er en mangel i hendes opdragelse, at hun endnu ikke har været der ;-) Lige pt. har vi en masse andre planer, men måske finder vi pludselig både tid og billige flybilletter :-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Jeg er tilbøjelig til at give Donnaen ret... ti hi ;-) Der er tit billige flybilletter...!

Anonym sagde ...

Jeg kan medgive, at din LONDONBOG er en rigtig appetitvækker. !!!!
Kærlig hilsen Marianne

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Tusind tak fordi du siger det, Marianne :-) KH

Ellen sagde ...

Pengene er overført og kommer til dig lige efter midnat - glæder mig til bogen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Tusind tak; bogen er pakket og bliver sendt afsted i morgen :-)

Unknown sagde ...

Jeg er ikke ret berejst...Men London står højt på min liste :)

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Måske en dag... når det falder sig for. :-)

Frk. Anemone sagde ...

Jeg har det på fuldstændig samme måde med London, denne skønne by kom også helt ind under huden af mig da jeg var ung.
Desværre har jeg ikke været der siden 2009, men vil gerne dertil igen.

Kunne også godt bruge din nye bog - jeg må ind i "butikken" og se.

Ulla

Mia Folkmann sagde ...

Frk. Anemone: Jeg holdt jo også en lang pause, mens jeg havde Hollymount, så gensynet var virkelig skønt. Og selv om jeg synes, at jeg blev "mættet", da jeg var der så meget sidste år, så har jeg allerede lyst til et gensyn. London er helt speciel :-)

Marianne sagde ...

Jeg købte din London bog for nogle måneder siden og er meget glad for den!
Jeg må også snart derover igen :)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Åh ja, Marianne - det må du. Man får aldrig nok af London! Hvor er jeg glad for, at du kan lide min bog :-)