onsdag den 1. marts 2017

Solsmil, bikini og søndags-bt

Hver gang jeg går tur med hundebassen i Charlottenlund, bliver jeg af selvsamme basse trukket med ned til stranden. Her kan vi nemlig gå langs vandet, få lidt sand mellem tæerne, jage mågerne (hunden) og sidde på en bænk (mig).

Og selv om der ikke er specielt sommerligt lige nu, kommer jeg altid til at tænke på dengang, jeg var teenager og tog til Charlottenlund for at bade.

Det VAR præcis, som Birgitte Grimstad synger i visen "Solsmil, bikini og søndags-bt"...

Når jeg havde fri fra skole, tog jeg strandtasken over skulderen og toget fra Peter Bangsvej til Charlottenlund station. Travede gennem skoven og slotshaven og forbi akvariet, der lå der dengang, ud til vandet for at finde en ledig plet på det grønne græs.

Og så sad jeg netop her i min fine bikini og læste søndags-bt, mens jeg nød solen og de beundrende blikke. Jo jo, sådan var det dengang... ;-)




7 kommentarer:

Ellen sagde ...

Altid hyggeligt at 'nostalgere' lidt :-)
Ak ja, der var engang, da der blev kigget langt efter én ... men vi kan da i det mindste huske det ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ti hi, ja det kan vi. Min rare mand mente ellers, at DET skam stadig var tilfældet. Han ER altså rar... ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Åh, du har sikkert set dårende dejlig ud :-) Og så har du haft god tid, at du kunne tage helt der ud efter skoletid for at sidde og kigge/blive kigget på ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Ti hi, ja det er længe siden... ;-) Tænk engang, at man har haft så god tid - det er sådan noget, man godt kan drømme om nu...

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: DET gør den. Jeg har lige set adskillige vinterbadere... brrrr.... Jeg kan vældig godt lide Birgitte Grimstad... hun har sådan en sød stemme :-)

www.skøreliv.dk sagde ...

Og nu er der ikke lang tid til bikinien kan findes frem igen!

Mia Folkmann sagde ...

skøreliv.dk: SÅ dejligt - omend lidt svært at tro, når jeg kigger ud af vinduet... ;-)