onsdag den 13. december 2017

Et halv hund

Jeg synes ikke, at jeg kan finde min hund. Altså den milde, stille hund, vi havde indtil for nyligt...

For det første har Gussi fundet sin stemme her på Lolland. Han gøede aldrig, før vi kom hertil - men NU lyder han som en udvokset Grand Danois. Så snart det knaser i gruset, er han der som en mis, og vi er i hvert fald aldrig i tvivl om, at der er gæster på vej...

For det andet har Gussi fået øjnene op for, at der er jagtmuligheder i vores store have. Han ser sigende på mig (han er særdeles god til at fortælle, hvad han gerne vil...) - og når han bliver lukket ud i haven, går den store jagt. Jeg ved ikke efter HVAD - og jeg har ikke lyst til at vide det. Han er ved at grave sig ned til kineserne, og græstotter står om ørerne på ham...

Efter et stykke tid kommer han veltilfreds ind med jord i hele hovedet og klumpfødder af mudder. Straks bliver han løftet op og puttet i brusebad - og selv om han ikke er vild med badet, forhindrer det ham ikke i at stå ved døren nogle timer senere...

Jeg under ham så gerne det frie hundeliv... meeeen af og til kan jeg ikke lade være med at spekulere på, om bytteretten stadig gælder... ;-)

8 kommentarer:

Annette's space sagde ...

Ha ha ha...du vil da ikke bytte Gussi :-)

Mia Folkmann sagde ...

Annette's space: Nej, det ville jeg nok ikke :-)

Nana sagde ...

Vi har jo også en meget stor grund som er hegnet ind, og det ER dejligt at hundene kan løbe frit derude, men vi er faktisk begyndt at begrænse det til vi selv er ude. For hundene gør, graver og æder mærkelige ting - så det er ikke kun Gussi der har det sådan :-) Vi overvejer også af og til at levere en hund eller to tilbage, men det plejer at gå over ;-)
Kh til både dig og Gussi

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Det kan også være, at det ender med det. Men indtil videre kan jeg ikke nænne at tage fornøjelsen fra ham... ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Haha, det vil godt nok være en anelse overraskende, hvis der kommer grand danois-lyd ud af så lille en hund. Jeg ser det for mig :-D

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Jeg siger dig, at det er højt! Når der kommer bude, tør de dårligt nok gå hen til døren... og så ser de det lille pjevs... ;-)

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Gussi er helt sikkert i den syvende himmel over jeres "nye" have - tænk hvor mange m2 der er som skal endevendes :-)

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Jeg tror bestemt, at han er i sit es - og det skal han også have lov til. Han er GOD til at grave have... ;-)