mandag den 1. januar 2018

Fredeligt nytår....

Jeg har indtil nu kun oplevet et fredeligt nytår i England, hvor fyrværkeri på årets sidste aften ikke er nær så brugt som her.

Men nu har jeg - til min store glæde, for jeg kan virkelig ikke fordrage fyrværkeri - oplevet det igen. Her, hvor vi bor, er der langt til larm og ballade, og jeg blev ikke som vanligt holdt oppe til klokken fire af knald og brag. Og det var endda muligt at gå en lang eftermiddagsskovtur med Gussi uden at møde en sjæl.

Hunden var fredfyldt og rolig hele aftenen; vi nød at sidde og sysle med hver vores (jeg puslede!) - og efter en god nats søvn er jeg nu frisk og veloplagt til nytårskoncerten...

HAPPY NEW YEAR!

6 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Rigtig godt nytår Mia!
Hvor var det dejligt for jer med en hyggelig nytårsaften uden fyrværkeri.
Her bragede det som vanligt, jeg fatter ikke at folk gider bruge penge på det!
Efter DR's nytårskoncert ifjernsynet satte vi en rockkoncert på dvd'en ( David Gilmore Live fra Royal Albert Hall) - det flyttede Luffes fokus fra fyrværkeriet udenfor for han kender musikken og lagde sig til at sove med det ene øje på klem :-)

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Jeg fatter det heller ikke! Visse har for mange penge åbenbart... ;-) Det var en god idé med koncerten, så Luffe fik opmærksomheden rettet mod noget andet. Det er så synd for dyrene, der jo ikke forstår al det larm...

Ellen sagde ...

Jeg ved godt, at dyrene hader nytårsaften, men jeg må indrømme, at jeg elsker nytårsfyrværkeriet, selv om jeg ikke kunne drømme om at bruge penge på det selv - jeg nyder bare de andres krudt.
Det har dog taget mærkbart af efter de mange restriktioner der er kommet, hvilket er fint nok. Det er tilstrækkeligt med et par timer mellem 12 og 02 nytårsnat :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, helt sikkert tilstrækkeligt. Jeg stod og så i vinduet på nogle flotte raketter, men de var dejligt langt væk... ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Dejligt med en fredelig nytårsaften :-) Ved du, om Gussi-hund er bange for tju og bang? Nogle hunde ligger under sengen og ryster, mens andre er ret ligeglade. Kamelen er ikke bange, men bliver meget vred - og meget højrøstet, hvis hun mener, at fortet er truet ;-) Godt nytår!

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Gussi er meget bange for høje lyde i det hele taget. Et smæk med en låge eller tabet af en bog på gulvet får ham til at springe ti meter i vejret, så fyrværkeri er selvfølgelig uendeligt meget værre.

Men han kan også blive vred - og højrøstet - ligesom Kamelen, hvis der kommer nogen for nær indgangsdøren. Det har han lært hernede, og det er et fremskridt, synes jeg. ;-)