søndag den 29. januar 2017

1-års dag




Vores lille hundeven Gussi (tidligere Gucci) ankom til England den 30. januar sidste år. Det var lidt over midnat, og vi sad spændte og ventede på transportbilen fra Spanien. Da vi kunne se på computerskærmen, at den var ved at være der, gik vi ud til porten for at tage imod - og jeg fik overgivet en lettere forvirret, snavset og aldeles dejlig hund.

Vi har været sammen lige siden. Gussi har vist sig - trods sin fortid med flere år på spansk internat - at være en rolig, sjov, glad og meget kærlig hund, der helst sover i arm om natten.

Sammen har vi rejst rundt i Storbritannien og tværs gennem Europa. Sammen går vi ud og spiser, når vi er på rejse, for Gussi er velopdragen og stille, mens han venter under bordet på en godbid. Han er også herlig at gå lange ture med, for han finder både de sjoveste ruter og de bedste kaffesteder. :-)

Gussi har vendt op og ned på vores liv, men på den gode måde. Han er vores bedste ven og et vigtigt familiemedlem.

Tak fordi vi fik dig, Gussi-hund.

12 kommentarer:

Min Servicehund sagde ...

Tillykke med dagen, dejlig hund.
skønt at rejse med hund og gå ud at spise, Zorro elsker også at komme med.
hvor er de bedste steder I har rejst med ham?

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Tillykke til jer med etårsdagen, hvor er det rørende at læse om jeres modtagelse af den lille hundeven. Og godt at han kom hjem til jer:-)

Mia Folkmann sagde ...

Min Servicehund: Vi var i Skotland i efteråret, og her gik vi tit på pub og spiste. Hunde er velkomne på de fleste pubber i Storbritannien; måske er der et særligt rum til hundeejere og deres hundeven, men det er jo helt fint. Bortset fra det så elsker vi alle Brugge. Gussi ikke mindst! Jeg ved egentlig ikke hvorfor, men det er tydeligt, at han stortrives her :-)

Lisbeth: Tak! Ja, tænk at der allerede er gået et år! Det var SÅ godt, at han kom hjem til os - og jeg kan slet ikke forstå, at han blev forbigået så længe...

Min Servicehund sagde ...

Tak, rart med lidt info, ja jeg har hørt Brügge er god med hund.

Anonym sagde ...

rørende og dejlig læsning. !!!
knus Marianne

Nana sagde ...

Til lykke til både jer og Gussi! Det er så rørende som hunde kan vise taknemmelighed.

Pia Trans sagde ...

Tillykke til jer og Gussi! Der er ikke noget som adopterede hunde - min egen Fili startede livet som gadebarn i Grækenland, og jeg har aldrig haft en dejligere eller mere hengiven hund. Den eneste 'dårlige' vane hun har tilbage fra gadelivet er, at hun helst ikke spiser mad af sin skål. Hun snupper som regel en mundfuld, går lidt væk og spiser den, og vender så tilbage efter mere. Utroligt at det stadig sidder i hende, efter 8 år med en fyldt madskål!

Mia Folkmann sagde ...

Min servicehund: Selv tak. :-) Brugge er i det hele taget god :-)

Marianne: :-)

Nana: Tak Nana. Ja, der er ingen tvivl om, at Gussi er glad for at være sammen med os. Det er så dejligt at se :-)

Pia Trans: Tak, Pia. Jeg har altid adopteret dyr - på den ene eller anden måde. Jeg har haft mange katte, men aldrig hund før, så det var en ny oplevelse for mig. Ja, gadelivet er nok svært at glemme, trods alt. Gussi spiser sin mad meget hurtigt - også selv om han nu kan spise i fred.

Lone sagde ...

Stort tillykke med jeres 1 års dag :-)
Det fremgår tydeligt af de dejlige billeder, at Gussi nyder livet.
Det er rigtigt, at hundene finder de dejligste ruter på lufteturene. De er også gode til at opdage dyr i naturen, som man selv ville have overset.
Bare Teddy var lige så sød til at finde kaffesteder, hvor vi kunne sidde og slappe af. Men han er alt for ivrig med at komme videre og videre fremad. Det er endda umuligt at nyde en coffee to go med den fart vi har på :-)
Endnu engang tillykke til jer :-)

Mia Folkmann sagde ...

Lone: Tusind tak, Lone. Jeg er udmærket klar over, hvorfor Gussi er så god til det med kaffestederne. Især dem, hvor der er pandekager... for han ELSKER pandekager. Og han får altid en bid... bare uden sukker og syltetøj :-)

Min Servicehund sagde ...

Zorro finder pølsevogne og andre steder der griller kød....
Jackie fandt nedfaldsfrugt og fiskehandel

Mia Folkmann sagde ...

Min servicehund: Og Gussi finder steder, der bager pandekager og vafler :-) Dygtige hundebasser... ;-)