onsdag den 29. marts 2017

Sommerfugle i maven

Nu er jeg ved at være klar til en lang tur i autocamper. Forårssolen lokkede i går, og jeg fik helt sommerfugle i maven ved tanken om, at vi om mindre end en uge er på vej igen...

Men først skal bilen gøres klar efter vinteren. Der skal pakkes med omhu, så vi ikke slæber rundt på en masse unødvendigt, men omvendt skal der være lidt lunt og lidt let, for det ER jo april.

Vi skal først være nogle dage i Brugge, så den lille hund kan få sin ormekur (et engelsk indrejse-krav), og bagefter futter vi lige så stille i retning mod Dorset og Hampshire med nogle små afstikkere hist og her.

Der er ingen faste planer, bortset fra i påsken hvor jeg for en sikkerheds skyld har bestilt plads på en campingplads i Dorset. Og ellers skal der bare ses og besøges en masse steder, og der skal fotograferes en masse. Begge dele holder jeg utroligt meget af :-)

10 kommentarer:

folehave's univers sagde ...

Det lyder jo helt vidunderligt. Rigtig god tur til jer.

Mia Folkmann sagde ...

Folehave's univers: Det bliver bare så godt... TAK :-)

Ellen sagde ...

En tur til England kan på ingen måder gå andet end godt - god fornøjelse til jer!
Vi drager jo også derover, men først i den sidste halvdel af maj, og der har I vist andre planer ;-)
Nu er der vist ikke meget i UK, som I ikke kender, men jeg vil da lige nævne A la Ronde i Devon - bare hvis nu ... https://www.nationaltrust.org.uk/a-la-ronde :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, i sidste halvdel af maj er vi i fuld gang med flytteri og den slags... Men tak for tippet. Jeg kender godt A la Ronde af navn, men jeg har aldrig set det...

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Det bliver dejligt for jer at komme ud på landevejen i autocamperen igen. Rigtig god tur, jeg glæder mig til at få øjebliksbilleder undervejs:-)

Anonym sagde ...

Det ser veldig greit ut med campingbil med stor frihet til å dra dit man vil og ha sengen med seg på turen. Vi har et sommerhus og der er vi ofte, men noen ganger ser det deilig ut å bare dra avsted.

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Tak; det bliver så dejligt. Og billeder skal der nok komme rigeligt af... :-)

Ingridtunheim.no: Det kan varmt anbefales med en autocamper. Men sommerhus er også skønt; vi har prøvet begge dele - og jeg synes om begge dele på hver sin måde... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Det er næsten værd at tage kørekort for... ;-) Det er virkelig dejligt at køre ud i det blå, selv om vi nu altid har en eller anden form for rute, fordi turen også er en "arbejdstur". Og det er så hyggeligt at have stuen med sig... :-)

Pia Trans sagde ...

Det lyder som en dejlig tur! Der er næsten ikke noget der kan slå en tur ud i det blå, uden for mange planer. Jeg håber det bliver lige så vidunderligt som det lyder :)

Mia Folkmann sagde ...

Pia Trans: En tur i det blå er noget, jeg holder meget af. En enkelt plan eller to er fin, men der skal ikke være for mange... ;-)