onsdag den 10. februar 2016

Død over pivedyret!

Vi har nu haft vores lille hundeven i halvanden uge. Vi har lært hinanden godt at kende, og vi har erfaret, at vores Gussi er både superkærlig, sød og også lidt fræk. Som en hund gerne må være...

I går købte jeg for første gang et pivedyr til ham. Sådan en lang stofting med ansigt og indbygget "piv".

Gussi tog imod dyret med slet skjult begejstring, hvorefter hans sande rottefængernatur gik op i gear. Jeg vil nødig være gnaver i nærheden af ham (jeg kan godt se, at vi ville have haft stor glæde af Gussi i Hollymount) - for der blev virkelig gået til den!

I løbet af et par timer havde han gennemtygget pivedyret så eftertrykkeligt, at der var gået hul - og da jeg så ham sidde og spytte kapok, måtte jeg tage dyret fra ham. Vi skulle nødig ud i noget med en udpumpning...

Det skal siges til hans ros, at jeg fik lov. Han så olmt på mig - "dyret var jo ikke dødt endnu, vel!" - men lod sig trøste med en godbid i stedet for.

Så sådan bruger man 108 kr. i løbet af ingen tid. Jeg tror, at jeg finder på noget andet legetøj næste gang... :-)

9 kommentarer:

Ellen sagde ...

Fnis ... hvad med noget af det der tørrede svinehud? Griseører og lignende rædsler ... det holder vist pænt længe, men jeg ved selvfølgelig ikke lige med din ivrige hund :-)

Fruen i Midten sagde ...

Haha, det er lidt af en proces at lære, hvilken slags legetøj, der kan bruges til hvilken hund. Der skal nok komme flere fejlkøb hen ad vejen ;-)
Og nej, griseører holder ikke specielt længe. Til gengæld griser (tøhø) de ret så meget, mens de bliver onduleret, så medmindre Gussi befinder sig i en have, hvor du ikke skal vaske gulv, så hold dig fra griseører og lign.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Uhm altså, griseører... ! Kan man forestille sig noget bedre i en autocamper? Mmmm, jeg tror, at jeg venter til vejret bliver lidt mildere, så han kan få det udenfor... ;-)

Fruen i Midten: Givetvis! Jeg har købt et fint plysdyr UDEN piv, og det er på ingen måde interessant. Der skal åbenbart helst være lyd på... ;-)

Unknown sagde ...

hvor er det bare dejligt at I har fået en hund, der kan følge jer på jeres rejser :)

Anonym sagde ...

Åh hvor det glæder mig, at Gussi er så nem og sjov. Kh Marianne

Mia Folkmann sagde ...

Miri: Jeg har svært ved ikke at have et lille dyr i mit liv, og lige nu skal det helst være et dyr, der kan rejse med. Gussi er perfekt i den henseende... :-)

Marianne: Han er en kær dreng :-)

Anette sagde ...

Hvor er han sød, tillykke med din nye rejsekammerat. Det lyder som en god en af slagsen.
Hilsen Anette

Anonym sagde ...

Hej Mia! Det var längesedan vi hördes vid. Var är du nu? Hur går det med tidningen? Har inte hängt med!

Mia Folkmann sagde ...

Anette: Tak, Anette. Han er noget af det kæreste, og han er en herlig kammerat. :-)

LenaiWales: Lige nu er jeg i Danmark, men jeg vender tilbage til England i næste uge. Har solgt mit hus i Worcester og har p.t. en lejelejlighed. Skal bo det meste af marts i autocamper i London :-)